CXPA Finland VR Meetup 2019:ssa Ryhmä 3 keskusteli VR Groupin Juho Hannukaisen ja Salla Ketolan johdolla asiakaskeskeisyydestä, innovoinnista, prosesseista - ja vähän kasvustakin.
Jäikö jotain mielen päälle? Vielä voit jatkaa keskustelua täällä FB:ssa alla starttaavassa kommenttiketjussa.
* Käytettävyys ja helppokäyttöisyys – aina tarpeen
* Jos vaihtoehtoja on valmiiksi jo paljon, tulee niitä vielä enemmän, kun kysytään asiakkailta
* Osa asiakkaista osaa ideoida ihan tyhjästä – osaa kannattaa auttaa ja syöttää pieniä ideoita, joita asiakkaat voivat innovoida eteenpäin
* Taustatyö ja perehtyminen auttaa, ettei käytetä energiaa (maailmalla) keksityn pyörän uudelleenkeksimiseen
* Aloitetaan asiakkaan tarpeista ja kipupisteistä
* Miten ihminen nyt toimii kyseisellä alueella, mitä palveluja puuttuu?
* Asiakaspalvelussa työskentelevien kokemuksia ja asiantuntemusta voisi käyttää paljon paremmin hyväksi: he tuntevat asiakkaiden tarpeet ja kipukohdat
* Matkaketjut esimerkkinä: ei riitä tekninen innovaatio, vaan pitää löytyä myös bisnesinnovaatio
* Etnografiset menetelmät ja kulttuuriset kontekstit
* Yritysten omat innovaatiolabit käytännössä kadonneet?
* Asiakokemus ja asiakkaan arvo – yhdistämällä voi löytyä paras suunta
* (Juna)henkilökunta voi tehdä mikroinnovaatioita ja parantaa asiakaskokemusta sitä kautta
* Organisaatiossa usein on suuri viisaus – mutta sen hyödyntämistä ei ole otettu käyttöön kunnolla
Yhteenveto videotallenteena: https://www.facebook.com/cxpafinland/videos/2195628733888432/