ASIAKKUUSKOKEMUSTEN KEHITTÄMISELLE OMA JUHLAPÄIVÄ

Tänä vuonna 1.10. vietettiin ensimmäistä kansainvälistä asiakkuuskokemusten päivää. Päivän aikana juhlittiin ympäri maailmaa yrityksiä, yhteisöjä ja työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen. Suomessa järjestetyssä Customer Experience Day -tapahtumassa vieraat kuulivat mielenkiintoisia puheenvuoroja, oppivat alan parhaita käytäntöjä ja tapasivat muita alan ammattilaisia.

CXPA FINLAND KASVATTAA ASIAKKUUS- KOKEMUSJOHTAMISEN OSAAMISTA

CXPA:n Suomen paikallistoiminta lanseerattiin juhlahumussa Ylen Isossa Pajassa 1.10.2013.

Tapahtuman keynote-puhuja, Blanca Juti Fazer Brands Internationalista, innosti osallistujia asiakaskohtaamisten tarinallistamisesta. Muut puhujat olivat Shiruten toimitusjohtaja Sirte Pihlaja, Questbackin maajohtaja Jukka Nupponen, markkinointi- ja operatiivinen johtaja Jussi Laakso SSP Finlandista, maajohtaja Lea Aarinen-Koski Marimekosta, fanikokemusten johtaja Antti Aaltonen Roviolta ja toimitusjohtaja Matti Airas Etumasta.

JUHLAPÄIVÄN PALKITUT

Tapahtumassa palkittiin Suomen systemaattisimpana asiakkuuskokemusten johtamisen organisaationa Microsoft, toiseksi tuli Nokia. Kolmannen sijan jakoivat FlyBe Finland, HOK-Elanto, Kesko, Neste Oil ja Valio.

Vuoden parhaan asiakasteon pokkasi Fazer. Tunnustuksella halutaan muistaa niitä ihmisiä, jotka vaikuttavat osaltaan mieleenpainuvien asiakkuuskokemusten syntymiseen arjen keskellä. Kunniamaininnan saivat Bilia, Kela, Linnanmäki, Muumimaailma, St1/Shell ja verkkokauppa Varusteleka.