CXPA Finland VR Meetup 2019:ssa Ryhmä 4 pohti Service Designia ja Business Designia otsikolla "Miten pidetään asiakas suunnittelun keskiössä strategiasta tuote-ja palvelukehitykseen?". Keskustelun fasilitaattorina toimi Katja Bäckström Elisalta.
Keskustelussa syntyneet oivallukset alla. Keksitkö jotain lisää? Vastaa tämän viestin kommenttiketjuun ja jatka mielenkiintoista ajatustenvaihtoa!
1. Palvelumuotoilu ja asiakaskokemus strategiatyössä?
* Miten tehdään tämä näkyväksi ja viestitään organisaatioon? Hyvän tuotteen/palvelun todistaa asiakastestimoniaali – pitäisikö näin olla myös strategian osalta?
* Miten saadaan asiakaskokemus muutettua numeroiksi ja osaksi fina-lukuja exceliin?
* Näkökulma: NPS ja asiakastyytyväisyys leikkuriksi liikevaihtoperusteisiin bonusmalleihin?
2. Kehityshankkeet
* Asiakaskokemuksella keksimäärin 5 eri omistajaa
* Siiloista CX-järviin ehdoton vaatimus!
3. Design Hacking nousemassa asiakasrajapinnan ykköseksi
* Erinomaista asiakaskokemusta ei saavuteta luokattomilla työkaluilla
* Työntekijäkokemus mahdollistaa asiakaskokemuksen ja luotettavan datan kertymisen – linkki strategiatyöhön!
Yhteenveto videotallenteena: https://www.facebook.com/cxpafinland/videos/2195628733888432/