Asiakkaan iholla

Asiakkuuskokemuksen ammattilaisverkosto CXPA Finlandin vuosittaisessa gaalassa kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja siitä, miten “asiakkaan iholla” toimitaan aidosti palveluhenkisesti, kokemuksen viimeisten metrien asiakaskohtaamisissa.

Päivän puheenjohtajana esiintyi CXPA Finlandin toiminnanjohtaja ja Shirute Oy:n toimitusjohtaja Sirte Pihlaja, joka avasi tapahtuman K-ryhmän Kaupan palveluiden johtajan Jani Karotien kanssa.

Uusia ratkaisuja globaaleihin ongelmiin

Päivän aiheen käsittelyn aloitti Kespron Vice President Mika Halmesmäki Kespron casen kautta. The Edible Garden Cityn perustaja ja johtaja Bjorn Low puolestaan kertoi, miten kaupunkiviljelyllä rakennetaan yhteisöllisyyttä Singaporessa. Kyyti Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö avasi puheenvuorossaan sitä, miten yksinkertaisen ratkaisun luominen paikalliseen ongelmaan tuottaa tuloksia.

Verkostoitumistauolla juhlavieraat pääsivät tutustumaan mm. K-ryhmän uuden päätoimitalon K-Kampuksen tiloihin ja tapahtuman yhteistyökumppanin Wild Immersionin tarjoamiin 360 asteen VR-safareihin.

Merkittäviä asiakastekoja maalla, digissä ja ilmassa

Suomen Paras Asiakasteko -palkinnon voittajaksi kukitettiin Helsingin keskustakirjasto Oodi. Kunniamaininnan saivat tänä vuonna K-Citymarket Päivölän kauppias Olli Pehkonen ja Kesäkahvila Unskan perustaja Maria Kokkonen.

Fredman Groupin Peter Fredman toi puheenvuorossaan esille uusien liiketoimintamallien mahdollisuuksia perinteisemmillä aloilla. Pekka Vihman esityksen oppi oli se, että asiakaskokemuksessa ‘’ihan ookoo ei ole OK’’. Surveypalin myynti- ja asiakaskokemusjohtaja Esa-Matti Karine kertoi käytäntöjä ja esimerkkejä erinomaisesta palauteprosessista.

Illan päättäneen talk-shown juonsi CXPA Finlandin Ambassador sekä Muutostoimisto Flow’n osakas ja strategi Kalle Ruuskanen. Mukana talk-showssa keskustelemassa olivat Jani Karotie ja K-Supermarket Postitalon kauppias Aki Luomanen.