Kickoffissa jaettiin kisahaasteet ja verkostoiduttiin

CXPA Finland järjesti liki kuukauden kestävän, virtuaalisen  CXPA Finland Hack -kilpailun yhteistyössä Elisan, Shiruten ja Ylen kanssa.

Tapahtuman kickoffissa (4.5.) ryhmät saivat kisahaasteet työstettävikseen. Mukana oli myös Ylen strategiajohtaja Marit af Björkesten, joka jakoi ajatuksiaan media-alan nykytilasta ja tulevaisuudennäkymistä.

Hackin avasivat Katja Bäckström, Director, CX Business Solutions Elisalta sekä CXPA Finlandin toiminnanjohtaja ja Shiruten toimitusjohtaja Sirte Pihlaja.

Osallistujat työstivät CX-haasteita pienryhmissä eri menetelmin

Laaja kirjo eri toimialojen ja organisaatioiden ammattilaisia pääsi verkostoitumaan ja luomaan asiakaslähtöisesti konkreettisia ratkaisuehdotuksia digitaalisten mediapalveluiden asiakaskokemus- ja palvelumuotoiluhaasteisiin omista, hyvin erilaisista näkökulmistaan ja lähtökohdistaan.

Työstettävinä teemoina olivat strategia ja asiakaskokemus, asiakaspolun kehittäminen sekä puheentunnistus, ääniohjaus ja uudet käyttöliittymät.

Kukin ryhmä lähti ratkomaan haastettaan kapteeninsa valitsemin menetelmin ja työkaluin. Työtä ohjaamassa oli myös asiantuntijoita Yleltä. CXPA Finlandin Hackissa yhtä tärkeää kuin itse ratkaisuehdotus ovat tavat, joilla siihen on päästy. Olemmehan kaikki mukana oppimassa toisiltamme uusia vinkkejä ja työtapoja!

Ryhmät esittelivät ratkaisuehdotuksensa finaalissa

Hackin voittajaksi tuomaristo valitsi ryhmän “Nuorten yleisöjen tavoittaminen”, jonka ehdotus tarjosi uutta kulmaa Ylen sisältötarjoomaan sekä mikropalveluihin Yle KaiMa -sovelluksen ja -yhteisöalustan avulla. Ryhmän ratkaisuehdotuksen tavoitteena olisi luoda tekoälyn avulla personoitu ja turvallinen palvelu osaksi nuoren arkea.

Kiitos kaikille yhteistyökumppaneille, kapteeneille, asiantuntijoille ja Hackiin osallistuneille. Onnittelut voittajille!

Hackin yleisöäänestys on vielä käynnissä CXPA Puheet -forumillamme. Käy äänestämässä omaa suosikkiasi!