tiistai toukokuu 25
- 13:45 Chat ja CX-tori
-
14:00
Tervetuloa CXPA Finland Hackin Finaaliin
Katja Bäckström, Director, CX Business Solutions, Elisa
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland & CEO, Shirute
-
14:15
Pienryhmien ratkaisuehdotusten esittely
Ryhmät 1-5
-
14:15
Ryhmä 2: Media-alan kanta-asiakkuus
Millainen voisi olla media-alan “kanta-asiakasohjelma”? Miten tunnistautunut asiakas saisi eniten arvoa mediapalvelusta? Entä millä keinoilla asiakkuutta olisi luontevinta kasvattaa? Miten esimerkiksi suoratoistopalvelu voi tarjota parempaa, räätälöidympää palvelua kanta-asiakkaille vs. ei kanta-asiakkaille? Pohdi kysymystä sekä yksittäisen palvelun että laajemmasta strategisesta asiakasnäkökulmasta.
-
14:15
Ryhmä 3: Nuorten yleisöjen tavoittaminen
Erityisesti nuoremmat yleisöt kohdentavat mediaan kuluttamansa ajan monesti muihin kun ns. perinteisiin mediapalveluihin. Samalla nuorten mediasuhteesta muodostuu enemmän interpersonaalinen, ja se muistuttaa enemmän elämäntapaa kuin vain passiivista kuluttamista. Mitkä erityispiirteet kuvaavat nuorten yleisöjen mediakäyttäytymistä ja millä tavoin mediapalvelu voisi erottautua digitaalisessa ympäristössä? Miten tavoittaa nuoret menettämättä ns. “omaa ääntään” tai ilman, että aletaan tuottamaan sisältöjä kansainvälisten alustajättien algoritmeja varten?
-
14:15
Ryhmä 4: Digipudokkaat ikääntyneet
Tutkimustiedon mukaan 40% 75+ -vuotiaista ei käytä internetiä. Samanaikaisesti suurin osa kaikesta mediatarjonnasta digitalisoituu. Ikääntyneiden digipudokkuus on erityisesti Vanhustyön keskusliiton huolena: miten media voisi ottaa huomioon digipudokkaat ikääntyneet, joille mediapalveluista olisi paljon iloa ja hyötyäkin? Miten näille heikosti internetiä käyttäville yleisöille voitaisiin avata online-tarjontaa paremman käyttökokemuksen ja palvelun aikaansaamiseksi?
-
14:15
Ryhmä 5: Monimuotoisuus
Monimuotoisuus ja vieraskielisten kattavampi palveleminen ovat keskeisiä teemoja mediapalveluiden tulevaisuuden suunnittelun kannalta. Vieraskieliset ovat jo nyt merkittävä osa Suomen väestöä, ja määrä kasvaa jatkuvasti. Moni media tarjoaa jo nyt englanninkielistä sisältöä, mutta asiakaskokemuksen kannalta hyvä, sujuva ja houkutteleva tapa nostaa näitä sisältöjä kattavasti puuttuu. Miten voitaisiin rakentaa helposti lähestyttävä asiakaspolku yleisöille, jotka eivät osaa suomea tai ruotsia ja kerätä luontevalla tavalla yhteen englanninkieliset sisällöt?
-
14:15
Ryhmä 1: Henkilökohtaisen mediakokemuksen tulevaisuus
Kun tarkastellaan nykyistä digitaalista mediamaisemaa, on helppo huomata, että jo hyvän aikaa sitten sisältötarjonnan määrä on ylittänyt kysynnän määrän. Tästä syystä myös mediayleisöille on käynyt entistä hankalammaksi löytää juuri itseään puhuttelevia sisältöjä - varsinkin ympäristöissä, jotka ovat heille vähemmän tuttuja. Helmet hukkuvat valtamereen. Millä tavoin mediapalvelu voisi muotoilla monenkirjavasta sisältötarjonnasta jokaiselle ihmiselle omalta tuntuvan ja henkilökohtaisesti palvelevan kokonaisuuden?
- 14:45 Verkostoitumista & Speed dating
-
14:45
CX-tori
Jonna-Mari Kivijakola, CXPA Finland
Keiko Osada, Shirute & CXPA Finland
-
14:45
Verkostoitumiskeskustelu: Minustako CCXP?
Teija Kuustonen, CXPA Finland Ambassador
-
14:45
Verkostoitumiskeskustelu: Asiakaskokemus ja mittaaminen
Senior Business Designer, Elisa
-
15:15
Pienryhmien ratkaisuehdotusten esittely
Ryhmät 6-10
-
15:15
Ryhmä 6: Nopeasti fiksuksi
Miten ajankohtaisiin teemoihin kuten uutisiin, urheiluun ja tapahtumiin keskittyvä mediapalvelu pystyisi tuottamaan mahdollisimman hyvän kokemuksen niissä lyhyissä arjen hetkissä, kun palvelua selaillaan kännykällä? Mitä jos tavoittelisimmekin maksimoitua hyötyä ja hyvää käyttökokemusta minimiajassa sen sijaan, että yrittäisimme saada käyttäjän viettämään mahdollisimman paljon aikaa palvelussamme? Mitä "Nopeasti fiksuksi" -slogan voisi tarkoittaa käytännössä?
-
15:15
Ryhmä 7: Lahjoita puhetta
Puhetta kerättiin laajalti, silti myöhemmissä kampanjoissa voisi tavoittaa paremmin erikoisryhmiä. Keitä nämä voisivat olla? Puheen keruu toimi muutamilla erilaisilla tavoilla, mitä muita tapoja kannattaisi jatkossa käyttää monipuolisuuden lisäämiseksi? Puhetta tullaan käyttämään tekoälykehityksessä. Miten kehityksestä ja tuloksista olisi syytä tiedottaa, jotta luottamus syntyy ja sitä eri rikota? Millaiset yritysten käyttötapaukset voivat tulla jatkossa hyödyntämään paranevia puhetta käyttäviä tekoälyjä?
-
15:15
Ryhmä 8: Ihmis-kone UX
Älytelevisiota käyttäessä olisi helpompi etsiä ohjelmia äänellä kuin kauko-ohjaimella kirjoittaen. Mediapalveluita käyttävien henkilöiden mukaan tähän toiminnallisuuteen ei kuitenkaan luoteta, ja se tuntuu monelle yhä vieraalta. Miten voitaisiin madaltaa viestintäkynnystä koneen kanssa ja varmistaa, että luottamus ääniohjauksen turvallisuuteen syntyy? Voit lähestyä tätä haastetta myös saavutettavuuden näkökulmasta.
-
15:15
Ryhmä 9: Audion uudet muodot radiosta podcastien kautta ääniohjaukseen ja sosiaaliseen audioon
Radio on perinteisesti mielletty yksisuuntaisena seuraa tarjoavana kumppanina. Uusien teknologioiden ja audioalustojen sekä ääniohjauksen myötä alkaisi olla mahdollista, että “radio” vastaa sitä puhuteltaessa. Millaisia vuorovaikutuksellisia konsepteja tästä voisi ammentaa? Voisiko vuorovaikutteinen audio lieventää yksinäisyyttä, tuoda ihmisiä yhteen, mahdollistaa uusia viihteen muotoja? Lisätä saavutettavuutta? Miten dialogisuus, ei-lineaarisuus ja audiosisältöjen palastelu yhdessä älykaiuttimien, autokäyttöliittymien ja sosiaalisen audion alustojen kanssa luovat uusia käyttötapoja ja -kokemuksia?
-
15:15
Ryhmä 10: Vierailijakeskuksen uudistus
Yle Experience Center tuo fyysisenä tilana nähtäväksi Ylen historian, nykyisyyden ja tulevaisuuden sekä tarjoaa kokeiltavaksi uuden teknologian mahdollistamia sisältöjä ja palveluita. Se tarjoaa myös tilan kohtaamisille ja wow-kokemusten syntymisille. Vastaava kokemus halutaan luoda myös virtuaaliseen ympäristöön, jossa periaatteessa kuka tahansa suomalainen voi käydä kokemassa mistä mediatoimialan tulevaisuuden tuulet puhaltavat. Mutta minkälainen kokemus virtuaaliympärisössä pitäisi olla?
- 15:45 Verkostoitumista & Speed dating
-
15:45
CX-tori
Jonna-Mari Kivijakola, CXPA Finland
Keiko Osada, Shirute & CXPA Finland
-
15:45
Verkostoitumiskeskustelu: CX ja teknologia
Jarkko Jussila, Aalto EE
-
15:45
Verkostoitumiskeskustelu: Minustako CCXP?
Teija Kuustonen, CXPA Finland Ambassador
-
15:45
Verkostoitumiskeskustelu: Asiakaskokemus ja mittaaminen
Senior Business Designer, Elisa
-
16:30
Tulosten julkistus & tapahtuman päätös
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland & CEO, Shirute
Max Tötterman,
Asiakkuuspäällikkö, Yle - 17:00 Tapahtuma päättyy
tiistai toukokuu 04
- 13:45 Chat ja CX-tori
-
14:00
Tervetuloa CXPA Finland Hackiin
Katja Bäckström, Director, CX Business Solutions, Elisa
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland & CEO, Shirute
-
14:20
Ylen ajatuksia media-alan tulevaisuudesta
Marit af Björkesten, Strategiajohtaja, Yle
-
14:35
CX-haasteiden esittely
Ylen asiantuntijat
-
15:00
Ohjeet pienryhmätyöskentelylle
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland & CEO, Shirute
- 15:05 Tauko ja verkostoitumista / Speed dating
- 15:05 CX-tori
-
15:05
Verkostoitumiskeskustelu: Minustako CCXP?
Teija Kuustonen, CXPA Finland Ambassador
-
15:05
Verkostoitumiskeskustelu: Asiakaskokemus ja mittaaminen
Katja Bäckström, Director, CX Business Solutions, Elisa
- 15:25 Siirtyminen pienryhmätiloihin
-
15:30
Ryhmäkohtainen johdanto omaan teemaan / haasteeseen
Ylen asiantuntijat
-
15:45
Pienryhmien järjestäytyminen & esittelyt
CXPA Finlandin & Elisan kutsumat fasilitaattorit
-
16:30
Etenemisohjeet
Sirte Pihlaja, Toiminnanjohtaja, CXPA Finland & CEO, Shirute
- 16:35 Verkostoitumista / Speed dating
- 16:35 CX-tori
-
16:35
Verkostoitumiskeskustelu: CX ja teknologia
Jarkko Jussila, Aalto EE
-
16:35
Verkostoitumiskeskustelu: Minustako CCXP?
Teija Kuustonen, CXPA Finland Ambassador
-
16:35
Verkostoitumiskeskustelu: Asiakaskokemus ja mittaaminen
Katja Bäckström, Director, CX Business Solutions, Elisa
- 17:00 Tapahtuma päättyy