Tilaisuudessa opittiin, kuinka esimerkiksi teknologialle tunneälyn rakentaminen voi parantaa asiakaskokemuksia sekä kuinka eettisiä kysymyksiä pitää arvioida uudelleen datan määrän kasvaessa. Näissä tunnelmissa Valtiokonttorin CDO Nina Nissilä käynnisti tapahtuman kysymällä, olemmeko valmiita digitaaliseen asiakaskokemukseen.
Kesäpäivillä vieraillut kyberturvallisuuden professori Jarno Limnéll Aalto yliopistosta maalaili esityksessää kuinka tulevaisuuden taistelut tulevat tapahtumaan ihmisten mielistä, arvoista ja asenteista perinteisen sotimisen sijaan. Nykyajan informaatiosotaa ei käydä vain perinteisten konfliktien aikaan, vaan se on jatkuva osa päivittäin läpikäymäämme informaatiotulvaa. Äkkiä herää kysymys siitä, mistä tietää kenen agendaa eri palvelujen sisältösuositukset ajavat?