Vastuullisuus on kilpailuetu

Asiakkuuskokemuksen ammattilaisverkosto CXPA Finlandin 11. vuosittaisessa juhlapäivässä kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja siitä, miten rakennetaan vastuullisia asiakas- ja työntekijäkokemuksia sekä juhlittiin yrityksiä, yhteisöjä ja työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen. Järjestimme tapahtuman yhteistyössä Valion ja Shiruten kanssa Valion pääkonttorilla Pitäjänmäessä.

Päivän puheenjohtajana esiintyi CXPA Finlandin toiminnanjohtaja ja Shirute Oy:n toimitusjohtaja Sirte Pihlaja, joka avasi tapahtuman CXPA Finlandin Ambassadorin sekä Valion Head of CX Pekka Rantamoijasen kanssa.

Suomalaisyritykset ovat vastuullisuudessa maailman kärkiosaajia

CX-päivässä kuulimme, mitä jokainen organisaatio voi ottaa opikseen Suomen johtavilta toimijoilta vastuullisen asiakas- ja työntekijäkokemuksen kehittämiseksi. Esiintyjät ovat rohkeita suunnannäyttäjiä, jotka ovat saaneet tunnustusta niin kotimaassa kuin kansainvälisesti.

Puheenvuoroissa ja paneelikeskustelussa yleisö sai hyviä neuvoja mm. seuraavilta esiintyjiltä:

  • Vastuullisuusjohtaja Hanna Hiekkamies, Valio (Suomen vastuullisin brändi Euroopan Sustainable Brand Index 2023 -mittauksessa)
  • Toimitusjohtaja Timo Huhtamäki, Emmy Clothing Company (Pohjoismaiden suurin käytettyjen vaatteiden verkkokauppa)
  • Business Development Director Susanna Kallio, Valio (Gold & Green)
  • Yrityskulttuurimuotoilija Panu Luukka, Leidenschaft
  • Vastuullisuusjohtaja Anna Storm, Posti (Financial Timesin Europe’s Climate Leaders -listalla 2023, Suomen vastuullisin logistiikkatoimija Sustainable Brand Index:ssä 2022, World Sustainability Awards -voittaja 2021 päästövähennysten sarjassa)
  • CEO & Co-Founder Teemu Tuomarla, Haltia Lake Lodge (Best Sustainable Hotel Europe 2022 ja ehdolla vuoden 2023 matkailualan vastuullisimmaksi toimijaksi)
  • Global Head of People & Culture Hanna Vuorikoski, Tietoevry (pääpalkinnot tasa-arvo- ja diversiteettiviestinnästä Finnish Comms Awardseissa)

Suomen paras asiakasteko Kierrätyskeskukselle

Palkitsimme tapahtumassa lisäksi Suomen parhaan asiakasteon, joka tällä kertaa myönnettiin Kierrätyskeskuksen Kädentaitopalvelut (Näprä) -tiimille. Tiimi sai palkinnon ympäristökasvatuksellisesti ja asiakaslähtöisesti toteutetuista palveluistaan, erityisesti tarjoamistaan kädentaitopajoista. Palkinnon vastaanotti tiimin puolesta verstasvastaava Marja Peltola Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksesta. Lue Suomen paras asiakasteko -palkinnonsaajasta lisää uutisestamme. Onnittelut Kierrätyskeskukselle!

Illan päättäneen CX-paneelin veti Concept Manager Janina Pohja Kauppakeskus REDI:stä. Mukana keskustelemassa olivat toimitusjohtaja Timo Huhtamäki, Emmy Clothing Companysta, Business Development Director Susanna Kallio Valion Gold & Greenistä, vastuullisuusjohtaja Anna Storm Postista ja CEO & Co-Founder Teemu Tuomarla Haltia Lake Lodgesta.

Voit lukea lisää tapahtumasta CXPA Finlandin blogista ja tapahtumatiedotteestamme.

Kiitos kaikille yhteistyökumppaneille ja CX Day -tapahtumamme vieraille!