Asiakkuuskokemuksen kehitykseen panostavan CXPA Finlandin kumppaniyhteistyö kehittyy voimakkaasti

Parempien asiakkuuskokemusten edistäjä CXPA Finland on solminut kumppanisopimuksen ammattikorkeakoulu Haaga-Helian kanssa. Samanaikaisesti Elisa ja Microsoft jatkavat jo aikaisemmin aloitettua, hyväksi havaittua yhteistyötään organisaation kanssa. Lisäksi uusi, asiakkuuskokemusten johtamisen Suomen huippuihin kuuluvista ammattilaisista koostuva CXPA Finlandin Ambassadors-ryhmä on nyt aloittanut toimintansa.

CXPA Finland (Customer Experience Professionals Association) on kansainvälisen, voittoa tavoittelemattoman asiakkuuskokemuksen ammattilaisten verkoston paikallisjärjestö, jonka tavoitteena on saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia ja sitä kautta kasvattamaan menestystään. Toiminta perustuu vapaaehtoistyöhön ja yrityslahjoituksiin.

CXPA Finland on solminut uuden yhteistyösopimuksen Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa. CXPA Finlandin toimintaa tukevat myös pääyhteistyökumppanit Elisa ja Microsoft.

“Olemme erittäin iloisia, että CXPA on liittynyt Haaga-Helian laajaan partnerijoukkoon. CXPA:n pyrkimys saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakaskokemuksia on täysin linjassa toimintamme tavoitteiden kanssa. Tässäkin asiassa yhteistyö on voimaa ja voimme – missiomme mukaisesti – avata ovia työelämään”, toteaa Haaga-Helian rehtori Teemu Kokko.

CXPA Finlandin toiminnanjohtajan Sirte Pihlajan mukaan toimiva yritysyhteistyö on ensiarvoisen tärkeää:

”Tarvitsemme hyviä yhteistyökumppaneita ja partnereita, jotta organisaatiomme voi toimia ja kehittyä. Olemme todella mielissämme, että yritykset ovat todenneet toimintamme kiinnostavaksi ja tarpeelliseksi. Meille on tärkeää, että yhteistyöyritykset ovat mukana linjaamassa toimintaamme ja viemässä asiakaskokemuksen ilosanomaa eteenpäin sitoutumalla kumppanuuteen kanssamme. Etsimme kumppaniksi koko ajan lisää asiakkaista kiinnostuneita edelläkävijätoimijoita. Suomalaisyritykset voivat selviytyä yhä kovenevassa kilpailussa ja päästä maailmalle vain panostamalla asiakaskokemuksien kehittämiseen ja jakamalla osaamista keskenään.”

Asiakaskokemuksen kehittäminen on yritysten uusi kilpailukenttä

Elisa lähti mukaan CXPA Finlandin pääyhteistyökumppaniksi jo edellisellä toimintakaudella.

”Koska asiakkaan ääni kuuluu yhä selvemmin, kaikki organisaatiot kehittävät yhä enemmän toimintaansa tuotteiden ja palveluiden, kohtaamispisteiden ja asiakassuhteen näkökulmasta”, sanoo Vice President, Operations Anna-Mari Ylihurula Elisasta.

Ylihurula toteaa, että asiakaskokemuksen tarjoaminen asiakkaille on yritysten uusi kilpailukenttä. Asiakkaan kokemuksen merkitys läpinäkyvässä, monikanavaisessa ja digitaalisessa maailmassa kasvaa voimakkaasti.

”On ainutlaatuista olla mukana edelläkävijöiden verkostossa kehittämässä toimintamalleja asiakkaan parhaaksi. Loppukädessä tyytyväinen ja suositteleva asiakas ostaa lisää hyvää palvelua”, Ylihurula jatkaa.

Myös pääyhteistyökumppani Microsoft arvostaa mahdollisuutta olla mukana kehittämässä asiakaskokemusta. Se oli mukana järjestämässä jo CXPA Finlandin yhtä ensimmäisistä tapahtumista vuonna 2014. Tänä vuonna kansainvälistä asiakkuuskokemusten juhlapäivää CX Dayta vietettiin jälleen Microsoftin vieraana.

”Pidämme asiakaskokemuksen jatkuvaa ja tietoista kehittämistä äärimmäisen tärkeänä. Meillä se on koko organisaation asia. Mielestäni CXPA edistää suomalaisten yritysten kilpailukyvyn kannalta tärkeitä asioita. Organisaatio tarjoaa loistavan foorumin ajatustenvaihtoon erilaisissa yrityksissä ja organisaatioissa asiakaskokemuksen kehittämisen parissa työskenteleville ja aiheesta kiinnostuneille ihmisille”, sanoo Juhana Tormilainen, Customer & Partner Experience Lead, Microsoftista.

CXPA Finland -tiimin yritysjäseniä Suomessa ovat mm. Shirute, Feedbackly ja Gizlo sekä muita yhteistyökumppaneita mm. ElämysLahjat, Flockler ja Mobile Monday.

Asiakkuuskokemuksen johtamisen huippuosaajat tukevat CXPA Finlandia

Yhteistyöyritysten lisäksi CXPA Finlandin toiminnan yhtenä kulmakivenä on aloittanut uusi Ambassadors-ryhmä. Ryhmän tavoitteena on ohjata, linjata ja tukea organisaation toimintaa. Se koostuu noin kymmenestä eri toimialoja edustavasta asiakkuuskokemuksen johtamisen ammattilaisesta, jotka edustavat tunnettuja suomalaisyrityksiä:

  • Hanna Hiekkamies, Senior Vice President, Brands and Marketing, Valio
  • Johanna Jäkälä, CMO, VP Brand, Marketing & Customer Loyalty, Finnair
  • Hanna Kauste, Head of Customer Relationship and Retail Marketing, Marimekko
  • Noora Lindholm, Customer Insight Manager, Global Customer Experience, KONE
  • Salla Ketola, Director of Customer Experience, Sanoma Pro
  • Kalle Ruuskanen, Yrittäjä, muutoskonsultti, Muutostoimisto Flow
  • Juhana Tormilainen, Customer & Partner Experience Lead, Microsoft
  • Anna-Mari Ylihurula, Vice President, Operations, Elisa

 

Kiinnostuitko?

Lue lisää CXPA Finlandin Ambassadoreista
Tutustu kansaiväliseen CXPA-järjestöön ja sen toimintaan Suomessa

 

Lisätietoja: Toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja, puh. (050) 5700 190.

CXPA Finland on kansainvälisen Customer Experience Professionals Associationin (CXPA:n) paikallisjärjestö Suomessa. Toimimme asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisönä. Tavoitteenamme on saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia ja kasvattamaan menestystään. Järjestämme teemaan liittyen säännöllisesti mielenkiintoisia tapahtumia ja yritysyhteistyötä. Toimintamme perustuu vapaaehtoistyöhön ja yrityslahjoituksiin.

Customer Experience Professionals Association (CXPA.org) on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon kattojärjestö kaikille asiakkuuskokemusten johtamisesta ja kehittämisestä kiinnostuneille. Kyseessä on suomalaislähtöistä Mobile Mondayta vastaava yhteisö, jonka toiminta on vajaassa neljässä vuodessa levinnyt laajalti eri puolille maailmaa. Tällä hetkellä henkilöjäseniä on yhteensä 7 000 kpl ja yritysjäseniä 80 kpl yli 70 eri maassa, eniten Yhdysvalloissa ja Iso-Britanniassa. CXPA:n perustajat ovat Bruce Temkin, entinen Forresterin Customer Experience –osaamisalueen johtaja sekä Jeanne Bliss, asiakkuuskokemusten johtamisen veteraanikonsultti. Toiminnasta paikallistasolla vastaavat CXPA:n aktiiviset jäsenet.